تبلیغات
نکته ها و مفاهیم درسهایی از شیمی پایه - چند پیشنهاد برای پیشرفت در حافظه
 
نکته ها و مفاهیم درسهایی از شیمی پایه
درباره وبلاگ


ارائه ی درسها وسئوالات امتحانات داخلی ونهایی و کنکور دانشگاههاو ازمایشهای جالب و مطالب مختلف دیگر

مدیر وبلاگ : عبداله جهانتاب

چند پیشنهاد برای پیشرفت در حافظه

هنگام خواب اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت تحکیم می‌شود و اگر خواب به اندازه‌ی کافی نباشد این امر تحقق نمی‌یاید.



تکنیک مراقبه:  15- 30 دقیقه تکنیک مراقبه (صبح، ظهر و بعد از پایان روز کاری) برای افزایش تمرکز و بهبود خواب

یوگا: این تکنیک باعث افزایش قدرت جسمانی و انعطاف‌پذیری می‌شود. تحقیقات نشان داده است که یوگا باعث کاهش استرس و افسردگی و افزایش حافظه می‌شود.

تمرین منظم: تحقیقات نشان داده است تمرینات هوازی باعث کاهش استرس، افزایش اعتمادبه‌نفس و خلق‌وخو می‌شود. 150 دقیقه در هفته تمرینات هوازی متوسط مانند پیاده‌روی سریع یا 75 دقیقه در هفته فعالیت شدید مانند دویدن و شنا کردن توصیه می‌شود.

خواب: هنگام خواب اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت تحکیم می‌شود و اگر خواب به اندازه‌ی کافی نباشد این امر تحقق نمی‌یاید. کم‌خوابی یکی از عوامل مهم افزایش استرس، اضطراب و کاهش حافظه است؛ بنابراین 7 الی 9 ساعت خواب در شبانه‌روز برای کودکان و نوجوانان با رعایت این قانون توصیه می‌شود. از نگاه کردن به صفحه‌نمایش (کامپیوتر، تلویزیون، تلفن همراه، تبلت) قبل از خواب بپرهیزید.

سازمان‌دهی کارها: برای سازمان‌دهی کارها می‌توانید از یک لیست استفاده کنید تا راحت‌تر به کارهای جانبی خود برسید.

اجتماعی بودن: قسمتی از وقت خود را با کسانی سپری کنید که از صحبت کردن با آن‌ها لذت می‌برید (پدر، مادر، خواهر، برادر، مشاور، پشتیبان، دوستان و افرادی که دوستشان دارید).

خندیدن: تحقیقات نشان داده که خنده حافظه‌ی کوتاه‌مدت را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین هورمون اندروفین را افزایش داده و باعث افزایش سیستم ایمنی، کاهش استرس و بهبود حافظه در تمام گروه‌های سنی می‌شود.

حمام آب گرم و ماساژ: حمام آب گرم و ماساژ در رفع خستگی و بهبود حافظه تأثیر بسزایی دارد.

مشاوره: از یک دکتر یا مشاور برای کاهش استرس و اضطراب استفاده کنید.

انجام ندادن چند کار با هم: هنگام مطالعه یا انجام کارهای روزانه هیچ وقت چندین کار (مانند درس خواندن و گوش دادن به آهنگ و...) را با هم انجام ندهید.

حواس 5 گانه: هنگام درس خواندن از تمام حواس استفاده کنید.

مرور روزانه: در طول روز چیزهایی را که خوانده‌اید به صورت یک آزمایش کوچک مرور کنید.





نوع مطلب :
برچسب ها : از هر دری سخنی،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 15 تیر 1396 02:11 ق.ظ
My brother recommended I may like this website.
He was once entirely right. This publish actually made my day.
You cann't consider simply how much time I had spent for this information! Thanks!
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 11:33 ق.ظ
I think this is one of the most significant
info for me. And i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The web site style is perfect,
the articles is really nice : D. Good job, cheers
چهارشنبه 23 فروردین 1396 08:02 ب.ظ
Amazing issues here. I'm very satisfied to see your article.
Thanks so much and I'm having a look ahead to
contact you. Will you kindly drop me a e-mail?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر